2019-03-08 05:25Pressmeddelande

Den djärva kvinnan inspirerar Smarteyes nya kollektion

The New Femme Fatale - a collection by SmarteyesSmarteyes nya kollektion våren 2019 - The New Femme Fatale. Lansering i butik 11 mars.

Optikföretaget Smarteyes nya kollektion The New Femme Fatale är en excentrisk samling bågar med djärva former och karakteristiska detaljer som har inspirerats av den moderna kvinnan och hennes starka självförtroende.

The New Femme Fatale är en dynamisk och stark feminin hyllning till kvinnorna som förför världen med intelligens, självförtroende och ödmjukhet.

– I arbetet med kollektionen ville vi fånga våra samtida strömningar av en allt starkare kvinnlighet, som vet sitt värde och tror på sin förmåga att förverkliga sig själv. En kvinna som med ödmjuk auktoritet gör världen till en lite bättre plats att leva på, säger Pernilla Algede Creative Director på Smarteyes.

Ett tydligt stilintryck med rik färgpalett
Kollektionen består av tre modeller – Integrity, Confidence och Authenticity – som med sina originella former sätter ett tydligt stilintryck, där den ikoniska cat eye-formen är central. Modellerna kommer i en rik färgpalett av transparent cognac, flaskgrön, naturfärg, svart satin och nyanser av svart och elfenbensfärgat sköldpaddsmönster.

– Vi ville skapa en intressant mix av lekfullhet och tyngd där designen och de noga avvägda detaljerna ger våra kvinnliga kunder exklusiva valmöjligheter, avslutar Pernilla Algede.

The New Femme Fatale är en hyllning och ett statement till den nya starka kvinnan. Därför går Smarteyes ut med kollektionen den 8 mars på Internationella kvinnodagen, och från den 11 mars finns samtliga modeller i alla optikföretagets svenska butiker. Modellerna kostar 1 000 kr styck och du hittar fler bilder och mer information på smarteyes.se/newfemmefatale.

Om Smarteyes

Smarteyes grundades 2007 och har ett 80-tal butiker i Sverige, Tyskland och Danmark. Smarteyes mission är att designa prisvärda glasögon till alla och visionen är att vara den mest rekommenderade optikern. Huvudägare är Rune Andersson med familj via bolaget Mellby Gård AB. För mer information, besök smarteyes.se.