2013-05-20 10:27Pressmeddelande

Danny väljer Smarteyes för moderiktiga glasögon – har tecknat långtgående samarbetsavtal

null

Smarteyes, Sveriges snabbast växande glasögonkedja, knyter ytterligare en stor kändis till sin nya modesatsning. Artisten Danny Saucedo skriver ett långtgående samarbetsavtal med Smarteyes och blir ansiktet utåt.

Med över 1 000 olika modebågar till låga fasta priser ska Smarteyes förändra synen på glasögon, från att endast ses som ett synhjälpmedel, till att bli en accessoar som går att variera efter personlig stil och olika tillfällen. Som ambassadör för Smarteyes nya idé och modeposition står Danny Saucedo.

– Jag har använt Smarteyes glasögon i flera år. De har snygga bågar och ett lågt fast pris. Konceptet passar mig som artist, eftersom jag gillar att ofta byta stil på scenen och därmed också glasögon. Dessutom tar Smarteyes ett socialt ansvar genom att hjälpa de som inte har råd att sköta sin synhälsa och de barn som behöver glasögon och det stöder jag helhjärtat, säger Danny Saucedo.

Samarbetet mellan Danny Saucedo och Smarteyes löper under en längre tid och man utlovar spännande samarbetsformer.

– Jag gillar design, stil och att uppträda, något som kommer att synas i vårt samarbete. Mer kan jag inte säga just nu, säger Danny.

På Smarteyes vill man distansera sig från optikbranschen och bli ett modeföretag. Med ett brett sortiment av bågar i svensk design och med produktion utan mellanhänder vill man förändra branschen.

– Vi ser inte glasögon som bara ett synhjälpmedel utan även som en del av en personlig stil, något som man väljer efter kläder och tillfälle. Varför har många tio par skor men bara ett par glasögon? Det är den insikten vi utgår från och vill förändra. Vi anser själva att vi har det bästa erbjudandet på marknaden och är den enda aktören som verkligen kan förändra synen på glasögon. Med vår bredd och vårt prisläge har du råd att ha flera par glasögon, oavsett synfel. Det känner många inte till idag, säger Thomas Kusoffsky, marknadschef på Smarteyes.

För några veckor sedan gick Smarteyes ut i nationell tv med artisten Pernilla Andersson som talesperson. Nu fortsätter man kampanjen med Danny Saucedo. Byrån som har tagit fram reklamkampanjen är reklambyrån Åkestam & Holst. För medieköpen har man anlitat mediebyrån Scream.

För ytterligare information kontakta:
Thomas Kusoffsky, marknadschef Smarteyes, tfn 0709-84 67 16, e-post: thomas.kusoffsky@smarteyes.se

Bilder för fri publicering: Olof Mattson, tfn 031-701 33 81, e-post: olof.mattson@perspective.se
Foto: Mattias Edwall

Här kan du se Smarteyes reklamfilm.

Smarteyes startade i april 2007 och är ett svenskt privatägt optikföretag. Huvudägare är Rune Andersson med familj via bolaget Mellby Gård AB, övriga ägare är vd och styrelse. Smarteyes affärsidé är att sälja kvalitetsglasögon med hög modegrad till fast lågt pris, utan tillägg. Smarteyes finns i de flesta större svenska städer från Trelleborg i söder till Boden i norr och har en snabb expanderingstakt. Sedan 2010 finns Smarteyes även i Tyskland. Med elva butiker i dagsläget räknar man med samma expansionstakt som i Sverige.



Om Smarteyes

Smarteyes är en av Sveriges snabbast växande optikerkedjor – sedan starten 2007 har vi vuxit från 0 till 64 butiker (November 2017), från Malmö i söder till Boden i norr. Vi har även öppnat upp flera butiker i Tyskland och Danmark och vår expansion fortsätter. Ständig förnyelse är typiskt Smarteyes, och det ska alltid vara kul och inspirerande att handla hos oss. Smarteyes är en idé om att alltid vara den bästa optikern för våra kunder, och att uppnå detta genom att alltid vara nytänkande, alltid ligga steget före konkurrenterna och att alltid tillverka och distribuera på det smartaste sättet.