2017-10-13 12:13Pressmeddelande

Dolph Lundgren och Izabella Scorupco frontar Smarteyes höstkampanj

Dolph Lundgren och Izabella Scorupco frontar Smarteyes höstkampanj

Smarteyes bättrar på stjärnglansen ytterligare i sin nya höstkampanj med budskapet ”Designade glasögon för alla människor och tillfällen”. Kampanjen som lanseras i slutet av oktober frontas av en skådespelarduo bestående av Dolph Lundgren och Izabella Scorupco.

Skådespelerskan, modellen och stilikonen Izabella Scorupco har sedan 2014 varit ansikte utåt för Smarteyes. I höst får hon sällskap av en annan utlandssvensk skådespelare då hon presenterar årets höstkampanj tillsammans med Dolph Lundgren. 

Dolph Lundgren är precis som Izabella bosatt i Los Angeles där han är verksam som skådespelare, manusförfattare och regissör. Han har under sin skådespelarkarriär medverkat i ett stort antal filmer inom actiongenren och är framförallt känd för sina roller som Ivan Drago i Rocky IV och Gunnar Jensen i The Expendables-trilogin. Dolph är nu även aktuell med storfilmen Aquaman som väntas ha premiär i slutet av 2018. 

-Vi är väldigt stolta och glada över att Dolph har valt att samarbeta med oss. Dolph är en stilikon med en fantastisk personlighet och hög kännedom i vår målgrupp. Dessutom gör han sig bra ihop med vår ambassadör Izabella Scorupco och tillsammans bär de upp glasögon som den modeaccessoar det är,säger Thomas Kusoffsky, vd för Smarteyes.

Smarteyes startade 2007 och är Sveriges snabbast växande optikkedja med ett 60-tal butiker runtom i Sverige samt butiker i Tyskland och Danmark. Smarteyes har förändrat en traditionell bransch genom att göra glasögonköpet till något enkelt och lustfyllt. 

Idén är att erbjuda designade glasögon av hög kvalitet till vettiga priser och visionen är att bli den mest rekommenderade optikern. Smarteyes ser inte glasögon bara som ett synhjälpmedel utan som en accessoar som utvecklar din personliga stil, oavsett tillfälle. 

Kampanjen som bygger på Izabellas och Dolphs beundran och respekt för varandra kommer att visas i tv, print, digitalmedia och i Smarteyes butiker med start den 23 oktober. 


Om Smarteyes

Smarteyes är optikkedjan som gör god design och professionell ögonvård tillgängligt för de många människorna genom attraktiva priser. Bolaget grundades 2007 och har idag ett 85-tal butiker i Sverige och Danmark. Med en vision att vara den mest rekommenderade optikern och med en årsomsättning på närmare 600 miljoner SEK är Smarteyes optikern för människor som vill göra smarta val. Smarteyes ägs sedan 2022 av Synoptik A/S som är en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen. För mer information, www.smarteyes.se


Kontaktpersoner

Marielle Wernoltz
MARKETING MANAGER
Marielle Wernoltz