2019-09-11 07:00Pressmeddelande

Malin Svenningsson i Alingsås är årets butikschef

Malin Svenningsson, butikschef i Alingsås tillsammans med Smarteyes Sverigechef Anders Zanton.Anders Zanton och Malin Svenningsson.

Varje år utser Smarteyes årets butikschef, bland sina över 50 butiksledare. Utifrån ett antal kriterier nomineras finalisterna och vinnaren utses på en årlig ledarskapskonferens. Malin Svenningsson, butikschef i Alingsås, tog i år hem priset.

Vinnaren baseras på ett antal kriterier som nöjda medarbetare, nöjda kunder, försäljningsmål och lönsamhet. Priset delades ut den 4 september på den årligen återkommande ledarskapskonferensen, som denna gång hölls i Särö utanför Göteborg.

- Malin är ett fantastiskt föredöme för såväl kollegor som anställda, och har varit det under hennes 12 år inom företaget. Hennes engagemang visar sig genom fina resultat i såväl nöjda medarbetare och kunder som försäljningssiffror, berättar Anders Zanton, Country Manager för Sverige.

Malin Svenningsson är i grunden optiker och har arbetat på Smarteyes sedan 2007. Hennes långsiktiga och konsekventa ledarskap har skapat en stark teamkänsla i butiken, som bidragit till det fantastiska resultatet.

- Det gör mig oerhört stolt och glad att få ta emot en så fin utmärkelse! Vi är ett team i butiken som har roligt tillsammans, och trivs man ihop märks det i alla delar av kundmötet. Det här är ett fint kvitto på att det man håller på med varje dag funkar och ger resultat, säger Malin Svenningsson om vinsten.

Utöver årets butikschef, delades även pris ut till årets butik, vilket i år tilldelades Piteå.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Svenningsson, 0708-17 47 96, malin.svenningsson@smarteyes.se

Anders Zanton, 073-849 96 00, anders.zanton@smarteyes.se