2020-04-22 04:20Pressmeddelande

Smarteyes är en av Sveriges bästa arbetsplatser – för femte året i rad!

Smarteyes har återigen placerat sig i toppskiktet på undersökningsföretaget Great Place to Work:s prestigefulla lista över Sveriges bästa arbetsplatser, i kategorin Stora organisationer. I år klättrar företaget till en tredjeplacering. Bedömningen baseras dels på en omfattande medarbetarundersökning men också utifrån en beskrivning av företagskulturen.

- Utmärkelsen är ett riktigt fint kvitto på att våra medarbetare känner starkt för Smarteyes och att vårt ledarskap och de satsningar vi gör på vår personal ger resultat. Vi tar emot resultatet med både glädje och stor ödmjukhet då vi vet att det ligger väldigt hårt arbete bakom, samtidigt är en bra företagskultur och god arbetsmiljö en färskvara som vi ständigt jobbar med för att den ska blomstra, säger Smarteyes HR-direktör Therese Arnqvist.

Smarteyes grundades 2007 och har sedan starten arbetat målmedvetet för att skapa en sund kultur och en arbetsmiljö där medarbetarna trivs.

- En stor anledning till att vi lyckats bibehålla höga pla­ceringar under flera år beror på att vi skapat en hållbar företagskultur. Där både ledarnas och medarbetarnas arbete präglas av glädje, stolthet och engagemang. Vil­ket också gynnar våra kunder i slutändan då det lyser igenom vid varje kundmöte, varje dag, avslutar Therese Arnqvist.

Förstaplaceringen i utmärkelsen Årets inspirerande ledarskap
Utöver tredjeplaceringen i Sveriges bästa arbetsplatser tilldelades även Smarteyes butikschef i Alingsås och Borås, Malin Svenningsson, priset för Årets inspirerande ledarskap. Ett pris som delas ut inom tre kategorier till personer som utmärkt sig inom svenskt arbetsliv. Malin Svenningsson är optiker i grunden och har arbetat hos Smarteyes sedan 2007.

-Att vinna ”Årets Inspirerande ledarskap” känns väldigt roligt! Vilken stolthet och glädje jag känner över mina fantastiska medarbetare som ju till största delen bidragit till våra gemensamma framgångar. Vinsten är ett kvitto på att det man gör faktiskt fungerar och en inspiration till fortsatt utveckling, säger Malin Svenningsson om förstaplaceringen.

Malin Svenningsson, butikschef i Alingsås och Borås.
Malin Svenningsson, butikschef i Alingsås och Borås, har tilldelats priset för Årets inspirerande ledarskap.

Om Smarteyes

Smarteyes grundades 2007 och har ett 80-tal butiker i Sverige, Tyskland och Danmark. Smarteyes mission är att designa prisvärda glasögon till alla och visionen är att vara den mest rekommenderade optikern. Huvudägare är Rune Andersson med familj via bolaget Mellby Gård AB. För mer information, besök Smarteyes.se.