Smarteyes expanderar nu ytterligare och öppnar 23 augusti sin andra butik på kort tid i Stockholmsregionen, vilken är optikföretagets 64:e butik i Sverige.
– Åhléns innovativa tänk har skapat en möjlighet som vi tycker är intressant säger Anders Zanton, Country Manager på Smarteyes.
Smarteyes ökar närvaron i Stockholmsområdet, där optikkedjan nu expanderar med ännu en ny butik för att kunna erbjuda närmare service till stockholmarna. Den 23 augusti öppnar man sin 64:e butik i Sverige inne i Åhléns på Fridhemsplan.
– Smarteyes koncept med väldesignade kvalitetsglasögon stämmer väl överens med Åhléns profil med kläder, accessoarer och designinredning säger Anders Zanton, Country Manager på Smarteyes.
Optikerbesök under shoppingturen
Handelsplatser förändras och Åhléns och Smarteyes samarbete innebär en relativt nyskapande shop in shop-lösning med målet att stärka köpupplevelsen för kunden.
– Nu kan våra kunder göra sitt optikerbesök i samma veva som de handlar kläder, skor och andra designaccessoarer. Åhléns innovativa tänk har skapat en möjlighet som vi tycker är mycket intressant, avslutar Anders Zanton.
Den nya butiken inne i Åhléns på Fridhemsplan är den andra öppningen i Stockholmsområdet på kort tid. Tidigare i våras hade Smarteyes även premiär av sin nya konceptbutik på Kungsgatan som getts en helt ny kundupplevelse, och i maj öppnade man en helt ny butik i Solna.
Smarteyes är optikkedjan som gör god design och professionell ögonvård tillgängligt för de många människorna genom attraktiva priser. Bolaget grundades 2007 och har idag ett 85-tal butiker i Sverige och Danmark. Med en vision att vara den mest rekommenderade optikern och med en årsomsättning på närmare 600 miljoner SEK är Smarteyes optikern för människor som vill göra smarta val. Smarteyes ägs sedan 2022 av Synoptik A/S som är en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen. För mer information, www.smarteyes.se