Smarteyes expanderar nu ytterligare och öppnar 23 augusti sin andra butik på kort tid i Stockholmsregionen, vilken är optikföretagets 64:e butik i Sverige.
– Åhléns innovativa tänk har skapat en möjlighet som vi tycker är intressant säger Anders Zanton, Country Manager på Smarteyes.
Smarteyes ökar närvaron i Stockholmsområdet, där optikkedjan nu expanderar med ännu en ny butik för att kunna erbjuda närmare service till stockholmarna. Den 23 augusti öppnar man sin 64:e butik i Sverige inne i Åhléns på Fridhemsplan.
– Smarteyes koncept med väldesignade kvalitetsglasögon stämmer väl överens med Åhléns profil med kläder, accessoarer och designinredning säger Anders Zanton, Country Manager på Smarteyes.
Optikerbesök under shoppingturen
Handelsplatser förändras och Åhléns och Smarteyes samarbete innebär en relativt nyskapande shop in shop-lösning med målet att stärka köpupplevelsen för kunden.
– Nu kan våra kunder göra sitt optikerbesök i samma veva som de handlar kläder, skor och andra designaccessoarer. Åhléns innovativa tänk har skapat en möjlighet som vi tycker är mycket intressant, avslutar Anders Zanton.
Den nya butiken inne i Åhléns på Fridhemsplan är den andra öppningen i Stockholmsområdet på kort tid. Tidigare i våras hade Smarteyes även premiär av sin nya konceptbutik på Kungsgatan som getts en helt ny kundupplevelse, och i maj öppnade man en helt ny butik i Solna.
Smarteyes grundades 2007 och har ett 80-tal butiker i Sverige, Tyskland och Danmark. Smarteyes mission är att designa prisvärda glasögon till alla och visionen är att vara den mest rekommenderade optikern. Huvudägare är Rune Andersson med familj via bolaget Mellby Gård AB. För mer information, besök smarteyes.se.