I år stod det klart att Smarteyes lyckats nå bäst resultat med sin marknadskommunikation när marknadschef Jonas Fredriksson tog hem segern i tidningen Resumés tävling ”Sveriges Bästa Marknadschefer – kategori optiker”.
Enligt siffror från mätbolaget Xtreme Insights, vars undersökningar ligger till grund för utmärkelsen, har optikerkedjan Smarteyes stärkt svenskarnas uppfattning av kvalitet, personalens kunskap och tillgängligheten – vilket lett till att varumärket är ett tänkbart alternativ för fler.
Motiveringen löd:
”Snygg design och låga priser har länge utmärkt det här varumärket. Addera allt större tillgänglighet och bättre kvalitet – och konkurrenterna bör darra. Izabella Scorupco är smart som visar vägen”.
Jonas Fredriksson lyfter även vikten av långsiktighet och konsekvens som del av framgången:
Först och främst vill jag tacka alla grymma kollegor och speciellt mitt fantastiska marknadsteam - detta pris har vi uppnått tillsammans. Konsekvensen i det vi gör, och långsiktigheten i vår reklam och kommunikation lönar sig. Tillsammans fortsätter vi att erbjuda affordable design till alla. Och vår kompis Izabella är med och bidrar till igenkänning, säger Jonas Fredriksson, Marknadschef Smarteyes
I kategorin optiker stod även branschkollegan Marielle Wernoltz från Synoptik som hamnade på en stark tredjeplats. Övriga nominerade var marknadscheferna för Favoptic, Glasögonmagasinet och Klarsynt.
Design för alla
Smarteyes har sedan starten 2007 arbetat för allas rätt till designade glasögon av hög kvalitet till attraktiva priser. Att erbjuda prisvärda glasögon med hög designgrad till de många människorna är vägen mot visionen att bli den mest rekommenderade optikern.
Smarteyes grundades 2007 och har cirka 100 butiker i Sverige, Tyskland och Danmark. Smarteyes uppdrag är att skapa utmärkt design och professionell ögonvård till ett bra pris. Visionen är att vara den mest rekommenderade optikern. Sedan juli 2022 ägs Smarteyes av Synoptik A/S. För mer information, besök Smarteyes.se.