2019-03-25 13:10Pressmeddelande

Smarteyes lanserar ny prenumeration på glasögon

Smarteyes lanserar ny prenumeration på glasögon

Optikföretaget Smarteyes lanserar nu en ny typ av prenumeration på glasögon där totalpriset blir lägre än om du köper glasögonpaketet direkt.

Den 25 mars lanseras Smarteyes nya prenumeration i alla butiker. Optikföretaget var år 2013 först i branschen med att lansera prenumeration på glasögon, och nu släpper man en stor uppdatering av den ursprungliga. Det nya konceptet bygger på att man väljer ett, två, tre eller fler par glasögon och får en fast månadskostnad från 90 kronor i månaden. Priset per par blir lägre ju fler man väljer. I prenumerationen ingår också en gratis årlig synundersökning och Smarteyes Trygghetspaket med två års utökat skydd som garanterar att dina glasögon blir lagade eller ersatta med ett helt nytt par om olyckan skulle vara framme, mot en självrisk på 500 kr. Allt som allt blir totalpriset lägre med en prenumeration än om man köper glasögonpaketet direkt.

– Vi har lyssnat på våra kunder och utifrån dem tagit fram en smartare prenumeration. Kunden väljer själv hur många par glasögon som ska ingå i prenumerationen och man kan kombinera glasögon och kontaktlinser. Inga dolda avgifter, priset du får är priset du betalar, säger Thomas Kusoffsky, VD på Smarteyes.

Kunden behåller glasögonen

Prenumerationstiden är 24 månader och under denna tid kan kunden fritt lägga till fler glasögon till sin glasögongarderob. Månadskostnaden baseras på val av båge, glas, tillval och antal glasögon. Men till skillnad från andra liknande tjänster, får kunden behålla glasögonen när prenumerationstiden är över. 

– Vår nya prenumeration gör kundens resa både enklare och bekvämare, från fri synundersökning så att man kommer igång direkt till utökat skydd under prenumerationen och att man slutligen får behålla glasögonen. Det är revolutionerande i vår bransch, avslutar Thomas Kusoffsky.


Om Smarteyes

Smarteyes är optikkedjan som gör god design och professionell ögonvård tillgängligt för de många människorna genom attraktiva priser. Bolaget grundades 2007 och har idag ett 85-tal butiker i Sverige och Danmark. Med en vision att vara den mest rekommenderade optikern och med en årsomsättning på närmare 600 miljoner SEK är Smarteyes optikern för människor som vill göra smarta val. Smarteyes ägs sedan 2022 av Synoptik A/S som är en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen. För mer information, www.smarteyes.se


Kontaktpersoner

Marielle Wernoltz
MARKETING MANAGER
Marielle Wernoltz