2019-04-12 07:00Pressmeddelande

Smarteyes nya kollektion tar oss tillbaka till 70-talets fria bohemliv

Natural Nomad Collection by Smarteyes

Optikföretaget Smarteyes nya kollektion Natural Nomad Collection är en oemotståndlig samling bågar i bohemisk stil och i mjuka, subtila naturfärger. Inspirerationen är hämtad både från 70-talet och dagens nomadiska livsstil.

Kollektionen Natural Nomad är en dynamisk och elegant spegling av den moderna nomadiska livsstilen där gränserna mellan arbete och fritid suddats ut och där resande är en naturlig del av livet.

– Vi har skapat en kollektion för henne som är en hyllning till dagens nomadiska livsstil med tydliga influenser av 70-talets fria bohemliv, säger Pernilla Algede, Creative Director på Smarteyes.

Mjuka former och jordnära subtila färger

Kollektionen består av fyra modeller – Cultivator, Vagabond, Culturist, Boheme – som kommer i karakteristiskt mjuka former och med en tydlig aura av 70-talets Casual chic-stil. Paletten är subtilt naturfärgad och ger ett varmt och humant uttryck. Bågarna är utformade i vacker transparent acetat, med elfenbensskiktat mönster och en inspirerande detajrikedom.

– Vi vill inspirera våra kvinnliga kunder till att upptäcka sin inre bohem med dessa fyra modeller som skapar ett stilsäkert och jordnära uttryck, avslutar Pernilla Algede.

Modellerna kostar 1000 kr/st och släpps i Smarteyes samtliga butiker den 12 april. Samtidigt släpps även herrkollektionen Urban Oasis. Se hela kollektionen på smarteyes.se/natural-nomad

För högupplösta bilder, vänligen kontakta sandra.paulsson@smarteyes.se

Smarteyes grundades 2007 och har ett 80-tal butiker i Sverige, Tyskland och Danmark. Smarteyes mission är att designa prisvärda glasögon till alla och visionen är att vara den mest rekommenderade optikern. Huvudägare är Rune Andersson med familj via bolaget Mellby Gård AB. För mer information, besök smarteyes.se