2015-11-11 13:16Pressmeddelande

Smarteyes öppnar i Solna – Skänker glasögon till utsatta för ett värde på upp till en halv miljon kronor

null

I samband med att optikerkedjan Smarteyes öppnar en butik i Mall of Scandinavia erbjuder företaget behövande människor en gratis synundersökning och ett par gratis glasögon. Initiativet genomförs i samarbete med Solna församling. – Vi tycker att det är generöst och det ger en god bild av företagets engagemang för utsatta individer, säger Thomas Nilsson, Diakon i Solna församling. Solna församling har ett antal mötesplatser för utsatta och arbetar även med uppsökande verksamhet i Solna centrum. De hjälper också till i kontakten med olika myndigheter som till exempel socialtjänsten.

– Vi är väldigt glada över att Solna församling vill hjälpa oss att hjälpa behövande i Solna med närområde. För oss är det en självklarhet att alla har rätt att se. Därför ger vi även gratis glasögon till barn upp till åtta år, säger Anders Zanton, Sverigechef Smarteyes.

Smarteyes initiativ är till för de människor som befinner sig i ett utanförskap och i en utsatt situation som därför inte har möjlighet att betala för varken synundersökningar eller glasögon.

Butiksinvigningen äger rum den 12 november klockan 20.00.

Pressinformation

Vad: Pressinformation om Smarteyes insats för utsatta i Solna

Var: Smarteyes butik i Mall of Scandinavia

När: Torsdag 12 november kl. 20.00

Smarteyes grundades 2007 i Göteborg och har som vision att vara den mest rekommenderade optikern. Smarteyes breda utbud i kombination med fasta och attraktiva priser gör att företaget kan erbjuda glasögon med hög kvalitet och modegrad till alla. Smarteyes finns idag i de flesta större svenska städer. Sedan 2010 har man även butiker i Tyskland och sedan 2013 i Danmark. Huvudägare är Rune Andersson med familj via bolaget Mellby Gård AB. För mer information, besök smarteyes.se

Smarteyes är en av Sveriges snabbast växande optikerkedjor – sedan starten 2007 har vi vuxit från 0 till 64 butiker (November 2017), från Malmö i söder till Boden i norr. Vi har även öppnat upp flera butiker i Tyskland och Danmark och vår expansion fortsätter. Ständig förnyelse är typiskt Smarteyes, och det ska alltid vara kul och inspirerande att handla hos oss. Smarteyes är en idé om att alltid vara den bästa optikern för våra kunder, och att uppnå detta genom att alltid vara nytänkande, alltid ligga steget före konkurrenterna och att alltid tillverka och distribuera på det smartaste sättet.