Idag öppnas portarna till optikkedjan Smarteyes nya butik i Westfield Täby Centrum. Med det stora utbudet av egendesignade bågar som präglas av skandinavisk design till smarta priser fortsätter Smarteyes att expandera sin verksamhet genom att etablera en större butik i Stockholmsregionen.
Den nya butiken är en viktig del i Smarteyes satsning på den uppdaterade och inspirerande kundupplevelsen. Westfield Täby Centrum ägs av Westfield – en internationell aktör som utvecklar ledande handelsdestinationer i Europa och USA.
– Nyöppningen i Westfield Täby Centrum är ytterligare ett bevis på att Smarteyes fortsätter att utveckla kundupplevelsen. Den nya butiken visar på vår ambition att erbjuda våra kunder en uppgraderad och mer inspirerande miljö – där funktion möter form och kunderna alltid är i centrum, säger Chantale-Natalie Niczko, Brand Activation Manager på Smarteyes.
Paolo Nascimento, som arbetat inom Smarteyes i fem år, är butikschef i den nya butiken och ser med stor förväntan fram emot att ta emot kunderna.
– Det är en uppgradering på alla plan. Den nya placeringen och butikens design stärker vår närvaro i Stockholm, och med det uppdaterade butikskonceptet lyfter vi kundupplevelsen till en helt ny nivå. Det ska vara roligt och inspirerande att handla glasögon hos oss, säger Paolo, butikschef Smarteyes Täby Centrum.
Smarteyes uppdaterade butikskoncept präglas av skandinavisk estetik och strävar efter att få en mer personlig och stilorienterad upplevelse. Från den traditionella synen på hur glasögon köps kommer kunden nu i stället erbjudas en mer personlig upplevelse där behov och stil står i centrum.
För mer information:
Anders Ekhammar, pressansvarig Smarteyes, tfn +46 (0)70-746 25 79
anders.ekhammar@upstreamcom.se
Smarteyes är optikkedjan som gör god design och professionell ögonvård tillgängligt för de många människorna genom attraktiva priser. Bolaget grundades 2007 och har idag ett 85-tal butiker i Sverige och Danmark. Med en vision att vara den mest rekommenderade optikern och med en årsomsättning på närmare 600 miljoner SEK är Smarteyes optikern för människor som vill göra smarta val. Smarteyes ägs sedan 2022 av Synoptik A/S som är en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen. För mer information, www.smarteyes.se